انتظاری:ضربه مطهری فن کاراته بود/عمران زاده مصاحبه من را بخواند تا متوجه اشتباهش شود
تاریخ انتشار: ۲۶ تیر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۵۴۶۷۶۱
سهراب انتظاری در گفت و گو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، در خصوص اینکه بعد از دربی مدعی شد خطای مطهری روی فرجی کارت قرمز داشت اما فغانی اعلام کرده جریمه این خطا فقط کارت زرد بود اظهار داشت: من روی اظهار نظری که کارشناسان بعد از دربی انجام دادند گفتم که آن صحنه کارت قرمز داشت اما باز هم می گویم آن حرکت خیلی خطرناک بود چون پای مهاجم استقلال خیلی بالا آمد.
بیشتر بخوانید:
اخباری که در وبسایت منتشر نمیشوند!
وی افزود: حرکت ارسلان مطهری شبیه به فنون کاراته یا تکواندو بود و اگر در آن صحنه این بازیکن کارت قرمز می گرفت داستان بازی در کل عوض می شد. شاید اگر داورانی که داخل کشورمان قضاوت می کنند در این بازی حضور داشتند حتما به مطهری کارت قرمز می دانند اما فغانی جزو داوران بزرگ این کشور است و او تشخیص داده که آن صحنه کارت نداشت.
بازیکن اسبق پرسپولیس تاکید کرد: روند اشتباهات داوری گریبان پرسپولیس را گرفت چون صحنه های پنالتی هم بحث برانگیز بود. مثلا در چند نوبت دروازه بان استقلال زودتر حرکت می کرد که داور می توانست دستور به تکرار ضربه بدهد اما این اتفاق هم نیفتاد. مثلا در بازی فولاد و سپاهان مشابه این حرکت توسط دروازه بان فولاد انجام شد و داور هم دستور داد ضربه تکرار شود اما در دربی این اتفاق رخ نداد.
انتظاری در خصوص ادعای امروز حنیف عمران زاده مربی نفت مسجد سلیمان که مدعی شده «انتظاری با من تماس نگرفته و او دروغ گفته است» گفت: در ابتدا باید بگویم عمران زاده همشهری من است و چون از نظر سنی از من بزرگ تر است برایش خیلی احترام قائل هستم اما فکر کنم او دچار اشتباه بدی شده است!
وی افزود: حنیف عمران زاده یا مصاحبه من را خوب نخوانده و یا مصاحبه من را به او بد منتقل کرده اند. من در مصاحبه ام اصلا نگفتم که با عمران زاده تماس گرفتم، متن مصاحبه من موجود است و اگر حنیف آن را نخوانده برود و دوباره آن را بخواند تا شاید مرتکب اشتباهش بشود. در آن مصاحبه عنوان کردم که نیما( برادرزاده ام) با عمران زاده برای تصمیم آنها تماس گرفت که او هم به نیما گفته نگران نباش، همه چیز درست می شود.
بازیکن اسبق پرسپولیس یادآور شد: حنیف امروز نیم ساعت در مورد من مصاحبه کرده و در مورد شرف و وجدان و اینگونه مسائل صحبت کرده در حالی که کلا دچار اشتباه شده است! اصلا چرا من باید با عمران زاده تماس بگیرم؟ او مدعی شده از پدر و مادرش هم عذر خواهی نمی کند، این مسائل به من چه ربطی دارد؟ بهتر بود عمران زاده اول مصاحبه من را می خواند و می دید که صحبت من در مورد چه کسی بوده است.
انتظاری تاکید کرد:روی صحبت من با محمود فکری بوده که اتفاقا هم ولایتی من است. او با برادرزاده من طوری رفتار کرده که وقتی پای جانش وسط آمده نمی توانستم سکوت کنم. بازیکنی که ۲۶ بازی برای نفت مسجد سلیمان بازی کرده آیا به همین راحتی کم کاری می کند؟ ناراحتی من این است که با جان برادرزاده ام در مسجد سلیمان بازی شده است. چطور اجازه دادند که به او و دو همبازی دیگر در مسجد سلیمان حمله کنند؟
وی ادامه داد: فکری مدعی است که در مکتب حجازی کار کرده آیا این رفتارها در شان یک مربی است؟ اگر خدای ناکرده بلایی بر سر برادرزاده من می آمد چه کسی جوابگو بود؟ بازیکنی که در بازی با پدیده ۸۰ متر استارت زده و توپ را از روی خط برگردانده کم کاری می کند؟ تعجب من از مدیران باشگاه نفت است که چطور این حرف را باور کردند؟ اگر خدای ناکرده در آن حمله به ۳ بازیکن تیم، چشم آنها کور می شد یا اتفاق دیگری می افتاد چه کسی جوابگوی خانواده آنها بود؟
بازیکن اسبق پرسپولیس که عموی نیما انتظاری بازیکن کنار گذاشته نفت مسجد سلیمان است تاکید کرد: این بازیکنان خانواده دارند و من در مصاحبه ای که کردم به فکری خرده گرفتم که به عنوان بازیکن سابق استقلال و تیم ملی نباید اجازه می داد چنین اتفاقاتی در مسجد سلیمان رخ می داد. من به برادرزاده خودم بعد از این اتفاقات گفتم کلامی حرف نزند و آرامش داشته باشد اما وقتی به آنها حمله شد دیگر نمی توانستم سکوت کنم.بازیکن پدر و مادر و آینده دارد و اینکه او را به قصد کشتن بزنند در روح ورزش و پهلوانی نیست.
انتظاری به فارس تاکید کرد: امروز وقتی متوجه شدم عمران زاده مصاحبه کرده با خودم گفتم او با چه کسی است؟ من در مصاحبه ام کلامی در مورد او حرف نزدم و گفتم نیما با وی تماس گرفته اما مربی نفت تصور کرده من گفتم با او تماس گرفتم در حالی که من شماره او را ندارم. جالب است حنیف در مصاحبه مدعی شده من سرم درد می کند و اگر می خواهم او را ببینم به چمستان نور بروم. واقعا از این حرف ها تعجب کردم و متاسف شدم.
انتهای پیام/
منبع: پارس فوتبال
کلیدواژه: مصاحبه من مسجد سلیمان عمران زاده کارت قرمز مدعی شد چه کسی
درخواست حذف خبر:
«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را بهطور اتوماتیک از وبسایت parsfootball.com دریافت کردهاست، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارس فوتبال» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۵۴۶۷۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتیکه در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
خبر بعدی:
طریقه خواندن نماز شب و فضیلت آن
«نماز شب» یکی از نمازهای مستحب است که در اسلام بر خواندن آن تاکید زیادی شده و برای آن پاداشهای بسیاری ذکر گردیده است. نقل شده است که در مجلس اول ملاقات مرحوم علامه طباطبایی (ره) با استاد اخلاق خود، مرحوم آقا سید علی قاضی (ره)، مرحوم قاضی به ایشان فرمودهاند: فرزندم! اگر دنیا میخواهی نماز شب بخوان، اگر آخرت هم میخواهی نماز شب بخوان.
فضیلت نماز شببه گزارش صدا و سیما، امام صادق (علیهالسّلام) فرمودند: «نماز شب صورت را زیبا و خلق را نیکو و انسان را خوشبو میگرداند، رزق را زیاد و قرض را ادا میکند، اندوه را برطرف میسازد و چشم را جلا میدهد.» رسول خدا (صلّیاللهعلیهوآلهوسلم) فرمودند: «نماز شب وسیلهای است برای خوشنودی خدا و دوستی ملائکه.» امام صادق (علیهالسّلام) فرمودند: «در خانههایی که نماز شب خوانده میشود و قرآن تلاوت میگردد، آن خانهها نزد آسمانیان هم، چون ستاره درخشانند.»
کیفیتنماز شب مجموعاً یازده رکعت است:
۱. هشت رکعت آن دو رکعت، دو رکعت، مانند نماز صبح خوانده میشود و این چهار دو رکعتی؛ به نیت نماز شب میباشد.
۲. دو رکعت نماز شَفْعْ: بهتر است در رکعت اول آن بعد از حمد، سوره ناس و در رکعت دوم بعد از حمد، سوره فلق خوانده شود.
۳. یک رکعت نماز وَتْر: بعد از حمد سه بار سوره توحید و یک بار سوره «فلق» و یک بار سوره «ناس» بخوانیم و میتوان یک سوره تنها خواند، سپس دستها را برای قنوت بهسوی آسمان بالا میبریم و حاجات خود را از خدا میخواهیم؛ و برای چهل مؤمن دعا میکنیم؛ و طلب مغفرت میکنیم و هفتاد مرتبه میگوئیم: «استغفرالله ربّی و اتوبُ الیه.»
از پروردگار خود طلب آمرزش و مغفرت میکنیم و بهسوی او بازگشت مینمایم.
آن گاه ۷ بار میگوئیم «هذا مقامُ العائذٍِ بکَ منَ النّارِ»؛ این است مقام کسی که از آتش قیامت به تو پناه میبرد؛ و بعد از آن ۳۰۰ مرتبه میگوییم: «العفو» و سپس میگوئیم: «ربّ اغفرلی و ارحمنی وتُب عَلیَّ انّکَ انتَ التّوابُ الغفُورُ الرّحیم.»
احکام نماز شببرای نماز شب احکامی بیان شده است:
نیتهشت رکعت به نیت نماز شب و سپس دو رکعت نماز شفع و آن گاه یک رکعت نماز وتر، که با فضیلتترین نماز شب، نماز وتر و شفع است و دو رکعت شفع برتر از وتر است.
برای نماز شب میتوان به نماز شفع و وتر اکتفا کرد و تنگی وقت میتوان تنها به نماز وتر اکتفا نمود.
وقت نماز شبوقت نماز شب از نیمهشب تا فجر صادق است و هنگام سحر از سایر مواقع بهتر است و تمامی ثلث آخر شب سحر محسوب میشود؛ و افضل از آن خواندن نماز شب نزدیکیهای فجر است. البته شخص مسافر میتواند نماز شب را پیش از نیمهشب بخواند. جوانی که میترسد خواب بماند و نماز شب از او فوت شود، میتواند نماز شب را پیش از نیمهشب بخواند.
کسانی که برای خواندن نماز شب بعد از نیمهشب عذری دارند مانند پیرمردان و یا کسی که از سرد شدن هوا میترسد و... میتوانند نماز شب را قبل از نیمهشب بخوانند.
جواز نشسته خواندنجایز است انسان نماز شب را نشسته بخواند حتی در حال اختیار. ولی اگر میخواهد نشسته بخواند بهتر آن است که هر دو رکعت نشسته را یک رکعت ایستاده حساب کند؛ بنابراین باید هشت بار دو رکعت نشسته و هر دو رکعت به یک سلام که جمعاً شانزده رکعت به نیت نماز شب میشود، بخواند و دوباره دو رکعت هر دو رکعت به یک سلام به نیت نماز شفع و دو بار یک رکعت هر یک رکعت به یک سلام به نیت نماز وتر.
خلاصه کردنخواندن سوره در رکعتهای نماز شب لازم نیست و میتواند فقط به خواندن سوره حمد اکتفا کند. همچنین قنوت در رکعتهای دوم مستحب است و میتواند بدون قنوت بخواند. نماز وتر یک رکعت است و میشود آن را بدون قنوت به جا آورد. همچنین لازم نیست همه یازده رکعت را در یک مجلس و پشت سر هم بخواند، بلکه میتواند در دو سه نوبت بخواند، بلکه جدا جدا خواندن افضل است، همانطور که رسول خدا تهجد میکرد.
بلند خواندنمستحب است که نماز شب را بلند بخواند تا اگر از خانوادهاش کسی میخواهد برای به نماز شب برخیزد، بیدار شود، چنان چه در روایت است و برخی از علما نیز تصریح به استحباب جهر (بلند خواندن و مشخص بودن صدا) نمودهاند.
بدیهی است که استحباب بلند خواندن نماز شب در جایی است که امن از ریا و سُمعه باشد و اگر خدای ناخواسته خوف ریا و سُمعه در بلند خواندن باشد باید آهسته بخواند.